Devochka´s

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Linda Larsson - 30 maj 2012 22:56

Gudrun kom till oss i söndags, den 27 maj. Gudrun kommer från min vän Anna som tyvärr har blivit jätte allergisk och inte har möjlighet att ha denna underbara lilla tjej kvar i familjen. Tusen tack Anna för ditt förtroende, vi skall göra allt för att Gudrun skall trivas hos oss.



Kan man vara sötare än så här???


 

 

 
 


   



Katterna funderar vad det är för ett djur som vi har släpat in, i söndags satt alla fyra enade i trappen och bara tittade storögt på detta underliga djur som flåsar och springer i cirklar med ett öra som lever ett eget liv.

Devochka, hör och häpna var den som brydde sig minst över Gudrun, men så råkade Devochka sätta sig bredvid Gudruns nya ben. Devochka hade ju inte den blekaste aning om att Gudrun inte visste att hon inte tyckte om ben!
Så nu vet hon inte riktigt vad hon skall tycka om Gudrun hon verkar tycka att det är lugnast att vara på övervåningen så länge.


 


Dani tycker än så länge att matte kliar det konstiga djuret alldeles för mycket!
Men det som är bäst med det hela är att man som katt just nu får äta på bordet, maten har aldrig smakat bättre  


     


   
 

Kallott vet inte vad hon skall tycka, men hon sitter gärna i närheten och kollar in detta märkliga djur och hon bryr sig inte så mycket utan sover fortfarande lugnt och tryggt trots att Gudrun kan nå henne där hon ligger.


 


Ville är den som nog snabbast kommer att bli vän med Gudrun, tyvärr har jag inte fångat dom på bild än men det kommer   



Här ligger Gudrun och visar sin fina mage som hon gärna blir kliad på

  


Och här sitter hon fint, hon är så söt   


 

Presentation


Välkommen till Devochka´s blogg.
Tanken med bloggen är att den skall handla om den Sibiriska katten som jag har förmånen att få dela mitt hem med. Under tidens gång kommer säkert andra intressen att smyga sig in här och även min familj kan jag tänka mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards