Devochka´s

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Andra advent

Av Linda Larsson - 8 december 2013 19:51

Så har det redan blivit andra advent och i torsdags blev gänget hela 5 veckor, tiden går så himla snabbt. De första kattunge spekulanterna har börjat komma på besök för att titta på de små underverken och för att testa allergi.



  



Intresse finns för Ture, hade jag bara haft plats för en till katt i mitt katteri så hade det tveklöst blivit han som skulle ha stannat. Han är lite blyg än så länge men vi märker att han blir tuffare och tuffare för varje dag. Ture äter mjuk mat, dricker vatten och älskar den hårda maten som vi bjöd på för första gången igår. Fina, fina Ture


  


Intresse finns också för ljuvliga Lova, hon är den som kommer springandes först av alla när vi kliver in i kattrummet och hon älskar all mat som vi serverar och hon var en av de som åt direkt när vi serverade mat för första gången. Lova kommer troligt bli en avelshona när hon vuxit upp, vilket känns jätte kul.


  
Sen har vi lilla söta Mira som är husses stora favorit, där var det kärlek vid fösta ögonkastet och hon kallas för kossan här hemma. Min sambo tycket att hon var tecknad som en ko och kallas därför för kossan. Intresse finns också för denna tjej som än så länge bara äter mjuk mat och dricker vatten förstås.


 


Vackra Nora är en tjej som var ganska blyg fram till hon var nästan 4 veckor men har under den sista veckan blivit väldigt framåt. Hon är den som kommer som nummer två när man kliver in i rummet hon är också den som kommit på att det är ganska skoj att leka med en liten boll, hon är så otroligt rund och go. Än så länge har ingen visat intresse för denna tjej.


  

 
 
Ingen bild

Christina Bäck

13 december 2013 09:42

Hej Linda
Vilket sötnosar du har, Ture fångade mitt hjärta med en gång, så otroligt fin han är, han skulle nog jag också behållit!
Ha en riktigt GOD JUL.
hälsning
Christina

Linda Larsson

15 december 2013 22:08

God Jul till dig också Christina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Larsson - 9 augusti 2014 13:30

Så har dagen kommit när de sista två busarna ur min sista kull här hemma flyttar hemifrån.              Devochka's Mary Shelley har redan åkt och hon har en lång resa på lite mer än 40 mil framför sig innan hon är hemma i sitt nya hem. H...

Av Linda Larsson - 5 augusti 2014 20:45

Idag har Devochka's Ernest Hemingway tagit sin flyttpackning och flyttat hem till sig och till sin matte. Vi önskar Hemingway och hans matte lycka till och att dom får många härliga äventyr tillsammans.     Lite bilder efter flyttbadet      ...

Av Linda Larsson - 20 juli 2014 20:40

Idag är det söndag och sista dagen på semestern för denna gång! Lite trist är det ju men känns ändå ganska okej att börja jobba igen. Har varit super härligt att få vara så mycket med kattungarna som man ändå hinner när man är hemma hela dagarna   Id...

Av Linda Larsson - 19 juli 2014 21:26

Nu har första kattungen packat sin flyttväska och påbörjat sitt nya stora äventyr. Vi önskar Devochka's Jane Austin och hennes familj lycka till               Innan flytten så tog Jane ett bad för att vara extra fin när hon kommer till sit...

Av Linda Larsson - 18 juli 2014 20:00

Har varit så himla mycket runt omkring mig när kullen föddes och nästan hela tiden under deras 12 veckor här hemma hos oss, så bloggen har jag helt glömt bort att skriva och visa bilder på :(Men för att göra en 12 veckor lång historia ganska kort så ...

Presentation


Välkommen till Devochka´s blogg.
Tanken med bloggen är att den skall handla om den Sibiriska katten som jag har förmånen att få dela mitt hem med. Under tidens gång kommer säkert andra intressen att smyga sig in här och även min familj kan jag tänka mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards