Devochka´s

Alla inlägg under september 2012

Av Linda Larsson - 30 september 2012 17:18

Igår kväll fick jag en rock bild av min systerdotter på Devochka's Krutov och Devochka's Pelle.


 


Ville och Kallott delat bur under en kort tur i bilen mellan hotellet och utställningen i Trondheim.

Ser ut som om dom kollar vad för spännande som skall hända   


 


Ville och Gudrun, eller Gurran som vi numera kallar henne.

Gurran hoppas verkligen att det skall sprätta ner lite hård kattmat för det är bland det bästa hon vet.


 

.



Av Linda Larsson - 30 september 2012 17:01

Förra helgen var jag på rasseminarium i Eskilstuna en jätte trevlig helg med katten som fokus.

På lördagen var det vilda katter under dagen i Parken Zoo med guidad tur. På kvällen föreläste

Eva Gunnarsson från Nikopeja's uppfödning om 10 år som uppfödare av rasen Sibirisk katt.

Utan Eva hade jag inte haft de katter som jag har idag:)


 



På söndagen den 23 september föreläste Ulrika Hermansson från Regiondjursjukhuset Bagarmossen om Avel och

reproduktion, en bra och tänkvärd föreläsning.


 





Av Linda Larsson - 22 september 2012 17:14

Idag går hela dagen i kattens tecken. Startade 7.30 från Sundsvall tillsammans med Monica, Roseanne och Ingrid. Resan slutade i Eskilstuna på Parkens Zoo. Har gått på guidad tur och sett alla fantastiska kattdjur i parken. Ett och annat djur än katt har vi också sett.

Av Linda Larsson - 21 september 2012 21:29

Så har Dani P varit på ultraljud. Vi är så glada för äntligen är tjejen dräktig :)

Det var ju ett tag sedan vi hade små kissar hemma så vi ser med spänning fram mot att de små kommer.

Av Linda Larsson - 20 september 2012 13:57

Dani vaktar sin mat så att ingen annan katt eller hund kan sno åt sig något :)

Imorgon har jag bokat ultraljud för att se om Dani blivit dräktig efter parningen.

Presentation


Välkommen till Devochka´s blogg.
Tanken med bloggen är att den skall handla om den Sibiriska katten som jag har förmånen att få dela mitt hem med. Under tidens gång kommer säkert andra intressen att smyga sig in här och även min familj kan jag tänka mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards