Devochka´s

Alla inlägg under februari 2012

Av Linda Larsson - 20 februari 2012 12:50

Har varit och hälsat på Devochka's Krutov, kallas Krutte



        

    


och Devochka's Pelle, kallas Stefan



         


           
   

Av Linda Larsson - 19 februari 2012 19:35

Har nu gjort ett ultraljud på Dani P och det var tomt där inne.
Så nu väntar vi på et nytt löp och ett nytt besök hos Gurkan.

Av Linda Larsson - 8 februari 2012 12:57

Har gjort klart alla G - Kurserna, G1, G2 och G3    

G1 är det första steget av tre i en utbildning för kattuppfödare. G1 är också nyttig för kattägare som inte vill föda upp katter, men som vill lära sig mer om katter och skötseln av dem.
G2 är steg två av tre i en utbildning för kattuppfödare.
G3 är tredje och sista steget i en utbildning för kattuppfödare

Vill man läsa mera om vad dessa kurser innehåller och hur man går till väga för att gå dem så kan man följa länken

http://www.pawpeds.com/pawacademy/courses/g1/g1students_se.html


                                        



Av Linda Larsson - 6 februari 2012 18:01

Vilbur som kallas Ville hemma (Salikons Båtsman) är husses katt


 

Att mysa med husse är det bästa som finns. Om Ville sitter i knä på någon annan och Thomas kommer och sätter sig i soffan går han genast till honom och kurrar helt galet.

 

Ville vill helst bara ligga som han gör på bilden, helt omöjligt för honom att ligga åt andra hållet. Han vänder sig och backar på plats så att säga.

Av Linda Larsson - 5 februari 2012 21:41

Normalt sett är det där som jag laddar mina batterier och fyller på med massor av energi så
att jag kan hålla mitt tempo och min svischande fart uppe. Där har jag alltid bara kunnat vara
och varit tvungen att släppa den stress som manar mig i full fart framåt och jag har njutit varje
sekund av lugnet som har infunnet sig i min kropp.

 

Tyvärr lämnade min pappa mig och mina syskon för lite mer än 1 år sedan och varje gång som jag åker till Vallvik nu så växer bara min stress. Att rensa ut sitt barndomshem är inget som är lätt på något vis och när man är klar och inget finns kvar så känns det som om man har rensat bort människorna som bott och levat där.
Förhoppningsvis kommer Vallvik att bli min oas igen så småningom. Så länge får jag ta tillvara på den energi som våra fantastiska katter ger mig och njuta av allt mys och kärlek som dom delar ut.

   

Men det är fortfarande ett av de vackraste ställen som jag vet, tyvärr blev det inget kort ut över det gnistrande havet denna gång, det var så otroligt kallt.



Av Linda Larsson - 5 februari 2012 21:04

Nu har det gått två veckor sedan Dani P kom hem från parning med Sibir Koshki Aleksey som hemmavid kallas Gurkan, han finns i XIWAQ's uppfödning.


 


Inga parningar sågs men när Dani kom på besök var det nystädat och fritt från katthår. Dagen efter såg det ut så här



Dani och Gurkan var väldigt förtjusta i varandra så vi misstänker att paret inte varit i slagsmål




   


 

 Lite förnärmad blev Gurkan då Dani P fortsatte att äta och inte brydde sig om honom.



Nu är det bara att vänta, om en vecka den 11 februari har det gått 21 dagar sedan Dani kom hem från parningen och då kan man börja kolla efter tecken på dräktighet   




Av Linda Larsson - 1 februari 2012 01:19

Jag hittade lite trevliga bilder på kissarna från i somras som legat och väntat på att bli återupptäckta,
ikväll hade jag lite tid över så tänkte lägga upp dem här. Så det här är alltså historien om vad våra
sötnosar gillar att göra när de kommer ut i sommarsolen!
 

  
Devockha; föredrar att hålla vakt på bron och då och då ta sig en lur i solljuset. 

 



Kallott; gillar långa promenader i skogen, ha full koll på vad de andra har för sig och
leka jagis med Ville (Vilbur/Båtsman).




Vilbur (Båtsman); älskar upptäcksfärder och att springa och studsa på allt han kommer åt. 
Däremot har han förfärlig beslutångest och oftast vet han inte om han ska vara ute eller inne, 
uppe eller nere, osv.






Och slutligen Dani; i somras fick hon smeknamet Mördaren, hemskt jovisst, men också sant.
Dani älskar att jaga och jaga och jaga... Var dag kom hon hem med ett flertal möss som hon
glatt lekte med.


/Micaela

Presentation


Välkommen till Devochka´s blogg.
Tanken med bloggen är att den skall handla om den Sibiriska katten som jag har förmånen att få dela mitt hem med. Under tidens gång kommer säkert andra intressen att smyga sig in här och även min familj kan jag tänka mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards