Devochka´s

Alla inlägg under december 2012

Av Linda Larsson - 31 december 2012 16:31

Så var det slut på 2012, mycket har hänt under detta år både för mig, min familj och mina katter. Nu ser vi med nyfikenhet och spänning fram mot 2013. Har redan planer för 2013 vad det gäller mina katter och vad som skall hända i mitt Katteri.

 

Gott Nytt År önskar Devochka's

Av Linda Larsson - 31 december 2012 16:27

Årets julklapp för mina katter var den julklapp som min vän Anna Ingvarsdotter kom med dagen innan julafton, en orange mask som är väl preparerad med kattmynta. Mina katter som alla är mer eller mindre (ingen av dem är mindre)  galen i kattmynta har blivit tilldelad masktid på masken så att dom inte blir alldeles galna av kattmynta   


En super bra julklapp, alla katterna hälsa Tack i hög kör   


       

Ville Katt

       

   

Kallott och Dani P delar på masktiden, dom gör allt i par nuförtiden   



Av Linda Larsson - 21 december 2012 22:03

Så har kattungarna blivit 7 veckor och några dagar. Det är inte helt enkelt att fota kattungar som har massor av spring i alla fyra tassarna och är fulla av bus. Men jag tror att några bilder är helt ok. Har fixat lite på hemsidan också www.devochka.se

Under helgerna ska jag försöka fota alla katterna, även de stora behöver få nya foton på hemsidan.


Lite bilder på tjejerna


Rory

  Lorelai

  Emily 


Kallott blev till sist tvungen att styra upp gruppbilds fotandet, men först blev det tvättning för innan man tar kort så måste man vara ren, har hon hört    


             


Även mamma katt, Dani är med på ett hörn

 


Och så här fina blev dom   


 

Av Linda Larsson - 16 december 2012 22:23

Har försökt med en gruppbild på katterna idag, men det är lättare sagt än gjort att få med alla tre och att få dom att ha sina huvuden åt samma håll   Blev några andra bilder också   


Här kommer lite blandade bilder på kattfröknarna som växer så att det knakar och har blivit hela 6 ½ vecka



   

     

Av Linda Larsson - 10 december 2012 22:12

En är Nikopeja’s Devochka och den andra är min dotter Fredrika. Gissa vem som är vem   

Själv blandar jag ofta ihop Fredrika och Devochka, inte alltid uppskattat av Fredrika när jag ropar Devochka efter henne. Det inte lätt att ha en virrig mamma alla gånger, många skratt så att tårarna rinner blir det ibland av allt tok som man säger och gör   


 

Av Linda Larsson - 9 december 2012 18:51

Nu äter alla tre småbusarna kattmat. Frukost, lunch och middag bjuds det på mjuk kattungemat som är utblandad med hård kattungemat och vatten. Idag kom också vattenfontänen in till kattungarna så att dom börjar dricka lite vatten. Har även ställt in en del leksaker idag. Här är en inte allt för bra bild men den få duga :)




  


Av Linda Larsson - 3 december 2012 20:51

Idag har alla utom Emily mumsat på kycklinghjärta vilket tycktes smaka gott även för de stora katterna   
Lite nya bilder på tjejerna som växer och blir sötare och sötare för varje dag. 


Lilla Rory är en liten goding hon kommer som ett skott till en när hon hör att man kommer in, hon kommer gärna upp i famnen och lägger upp magen och vill bli kliad, hon kurrar högt och gärna. Rory har ett jätte fint ansikte, hon är ganska lik sin mormor Devochka när man tittar på bilder hur hon såg ut som en ung kattfröken.


 
På bilden Dani och Rory


Lorelai kommer som ett skott hon också, hon har sett hur syrran gör och hon vill inte vara sämre. Tycker att Lorelai har fått ett finare ansikte, hon har blivit rundare bara på den sista veckan och hon har jätte långa ben. Om man tittar på bilder på Dani när hon var liten så är Lorelai väldigt lik henne, vilket kan betyda att hon blir en riktigt vacker sibbetjej som vuxen. Lorelai är den som fattade hur man skulle äta riktig mat först av tjejerna.


 

På bilden Lorelai, till vänster, och Rory, till höger.


Emily här verkligen jätte fin, helt klart den bästa i kullen är hon. Hon är lite blygare än sina två systarar, ler och långhalm, men jag tycker att hon blir tuffare för varje dag som går. Hon kommer också utspringande ur bolådan nu och vill vara med oss människor, men Emily är en mysrått och hon är överlycklig över att Kallott flyttat in, för då finns det ju två som man kan mysa med.


På bilden Emily, till vänster och Lorelai, till höger.


   

På bilden Emily

Presentation


Välkommen till Devochka´s blogg.
Tanken med bloggen är att den skall handla om den Sibiriska katten som jag har förmånen att få dela mitt hem med. Under tidens gång kommer säkert andra intressen att smyga sig in här och även min familj kan jag tänka mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards