Devochka´s

Alla inlägg under november 2013

Av Linda Larsson - 24 november 2013 20:40

Kattungarna är nu lite mer än 3 veckor och det är full fart i bolådan. Alla kattungarna har nu börjat komma ut ur lådan när vi kommer in till dem. Mira och Lova piper och vill genast komma till oss. Lilla charmtrollet Mira kommer när man lockar på henne. Tidigare i veckan upplevde vi både Nora och Lova som pipiga när vi lyfte dem, men det känns som bortblåst nu, de vill också bli upplyfta och bli gosade.


Mamma katt Kallott är en otroligt cool katt och får dom bara halva hennes temperament så blir dom super fina kissar. Sen har dom ju en pappa och hans temperament vet jag inte vart det tog vägen. Han är en superfin kille och trots att han är fertil så kunde jag göra vad jag ville med honom när han var här på besök, hur ofta får man göra det med en kille som man inte känner och som är på parningsbesök. Kattungarna i min bolåda har alla förutsättningar att få ett gott temperament genom arv och sen får väl vi jobba på med miljön.


Kattungarna har ännu inte smakat på någon mat, de blir fortfarande proppmätta av att äta på Kallott, hon tycks ha hur mycket mat som helst, alla kissarna är runda som små bollar   


Här är kissarnas 2 veckors bilder,

        

Ture                               Lova                               Mira                                Nora



Och här kommer 3 veckors bilder

       

Ture                                Lova                           Mira                               Nora



           Och gruppbild   


  

Av Linda Larsson - 7 november 2013 17:15

Idag är kullen en vecka, tycker att veckan gått fort, men det är också skönt att första veckan har gått och att dom små har ökat i vikt och verkar må bra och utvecklas som dom ska. Kallott är en super cool mamma katt som tar livet som mamma med ro. Så himla synd att hon inte fått fler kullar, men som sagt så kan man ju inte rå över alla ting här i livet och allra minst med katterna.


Här kommer lite nya bilder på smådjuren.


Ture   

     

Lova   


     

Mira  

     

Nora  

     


Av Linda Larsson - 3 november 2013 21:37

Idag har smådjuren fått sina namn, lite svårt blev det eftersom första katten blev döpt till Ture när han kom ut. Ture står för att vi känner en sådan lycka och tur som fick en till kull från Kallott. Tema blev inte så lätt helt plötsligt, men här kommer namnen.


Devochka's Ture Toulouse

        


Devochka's Lova Lorient

     


Devochka's Mira Marseille

     


Devochka's Nora Normandie

     


En bild på familjen   


 

Av Linda Larsson - 2 november 2013 21:19

Torsdagen den 31 oktober ficka jag sms från min dotter där det stod nu krystar Kallott, kom hem!


Trodde aldrig att jag skulle få se denna kull, har under flera år planerat att Kallott skulle få en till kull men det har alltid blivit något som kommit i vägen både privat, arbete och katten själv. Hade gett upp och bestämt mig för att nu får det vara nog, Kallott skulle kastreras! hade då väntat i 9 månader på att hon skulle börja löpa. Min första planering med hane blev chippad, den andra blev kastrerad och den tredje sa jag till slut till att nu ger jag upp låt en annan hona komma istället. Men så helt plötsligt två veckor innan kastrering börjar katteländet att löpa, trodde inte att det var sant. Tusen tack Anna Ingvarsdotter, S' XIWAQ uppfödning för att jag fick låna er underbara Lubov Sibiri Tolstoj Jazzov, Våfflan. Make till hankatt har jag inte träffat tidigare, en helt underbar kille.


Resultatet blev ett helt underbart gäng, en kille och tre tjejer.


 



Presentation


Välkommen till Devochka´s blogg.
Tanken med bloggen är att den skall handla om den Sibiriska katten som jag har förmånen att få dela mitt hem med. Under tidens gång kommer säkert andra intressen att smyga sig in här och även min familj kan jag tänka mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards